Project Cargo / Breakbulk

Antwerpen, nog steeds de belangrijkste haven voor de handling van conventionele en projectlading, is onze basis en dagelijkse werkvloer. Met meer dan 220 breakbulk-vaartbeurten per maand is Antwerpen het knooppunt voor breakbulk- en projectvaarten naar alle continenten.

Al 20 jaar helpt AML haar klanten met onze lokale expertise om hun projecten tot een goed einde te brengen. Flexibiliteit, een 24/7 mentaliteit, probleemoplossend denken, gecombineerd met onze expertise en ons netwerk, hebben ervoor gezorgd dat we jaar na jaar zijn gegroeid in dit vakgebied.

Met trots kunnen we een groot aantal bekende buitenlandse projectlading gedreven expediteurs op onze referentielijst zetten.

Steel: Ferrous/Non-Ferrous

Vanaf de oprichting heeft AML zich sterk gefocust op de handling en logistiek van verschillende staalproducten, zowel uitgaande als inkomende. In totaal behandelen we ongeveer 500.000 MT per jaar voor een breed scala aan klanten wereldwijd.
We zijn niet alleen betrokken bij de ladingafhandeling, maar we optimaliseren ook de bijbehorende toeleveringsketen voor onze opdrachtgevers om de snelste toegang tot hun materialen tegen de beste totale kosten te garanderen.
Jaar na jaar zijn we gestaag gegroeid naar de positie waar we nu zijn.

Bulk

Elk type bulkgoed heeft zijn eigen handlingkenmerken die de beste oplossingen voor overslag en opslag bepalen.
Er zijn tal van variaties mogelijk, zoals: het herladen van opslag-silo’s direct naar bulktrucks, het lossen van schepen/binnenvaartschepen direct in bulk- en silo-trucks.

Containers: FCL / LCL

Door de jaren heen heeft de container steeds meer marktaandeel veroverd in de scheepvaartindustrie. We hebben deze ontwikkeling zien plaatsvinden en zijn met deze groei mee gegaan.

We hebben een FCL- en LCL-team dat zich uitsluitend bezighoudt met containerzendingen naar havens wereldwijd, zowel export als import.
Veel van onze FCL-zendingen combineren speciale apparatuur / OOG en standaardcontainers.

We kennen de beperkingen, de knelpunten en kunnen het verschil maken tussen theorie en praktijk, waardoor we onze klanten helpen om de juiste beslissing te nemen in termen van snelheid, kosten, gebruikte apparatuur voor de gegeven afmetingen en gewichten. Ons team houdt rekening met beperkingen en mogelijke obstakels aan de andere kant van de wereld.

IMO Cargoes

Ons personeel kent de ins en outs van gevaarlijke stoffen. Kan het worden opgeslagen? Voor hoe lang? Zijn er andere beperkingen of wellicht scheidingsmaatregelen die gerespecteerd moeten worden? Stel de vraag en wij geven het juiste antwoord. Tijdens de verzending staan we in nauw contact met alle relevante autoriteiten in de haven van Antwerpen en de ministeries.